Projektowanie logo Bydgoszcz
Projekt logo to jeden z najważniejszych elementów budowania tożsamości marki. To ono jest pierwszym elementem firmy (zaraz po nazwie), z którym spotyka się Twój klient, jest widoczne na wszystkich materiałach, jak wizytówki firmowe, grafiki na Social Media czy bannery reklamowe. Ma zapadać w pamięć, jak dwa żółte łuki (i już masz smaka).
Logo - jak powinno wyglądać?
Logo to nie tylko obrazek; to symbol, który powinien oddawać tożsamość i wartości firmy. Inaczej będzie wyglądać logo dla firmy budowlanej, logo dla fotografa, a jeszcze inaczej logo dla kosmetyczki. Logo z liter lub logo z inicjałów jest doskonałym wyborem dla firm, które chcą podkreślić swoją nazwę. Z kolei logo z koniem czy logo z krokodylem może symbolizować siłę, szybkość, luksus lub nawiązywać bezpośrednio do działalności marki.
Logo - co powinno zawierać?
Logo dla firmy to pojęcie złożone bardziej, niż może się wydawać. Składa się ono z kilku elementów: sygnetu, logotypu i tagline. Sygnet w logo to – najprościej mówiąc – obrazek występujący przy nazwie. Może to być np. kalkulator w przypadku logo dla biura rachunkowego lub graficzne połączenie inicjałów w przypadku logo dla psychologa. Logotyp to ta część logo, w której zawarta jest nazwa firmy. W jego przypadku bardzo ważnym jest dobór kroju pisma do działalności. Jak wyglądałoby logo dla kancelarii, gdyby użyć w nim fikuśnych literek, pasujących do logo dla przedszkola? Ostatni element to tagline, czyli slogan. Jeżeli firma ma nazwę, która nie od razu sugeruje obszar działalności, warto rozważyć dodanie tych kilku wyrazów (np. w logo dla elektryka “zapewniamy moc bez granic”).
Przygotowanie projektu logo do firmy to również analiza konkurencji, identyfikacja unikalnych cech firmy, dobór kolorystyki i sprawdzenie czytelności. To samo logo musi wyglądać dobrze na małej wizytówce, jak i na grafikach w social mediach.
Dobry projekt logo dla firm powinien być:
- Prosty – prostota sprawia, że logo jest łatwe do zapamiętania.
- Uniwersalny – logo powinno dobrze wyglądać zarówno na wizytówkach, jak i billboardach.
- Ponadczasowy – dobry projekt logo powoduje, że ten główny znak firmy wygląda odpowiednio z biegiem lat (lub będzie wymagać tylko odświeżenia).
- Dopasowany – logo powinno odzwierciedlać branżę, w której działa firma, a także jej wartości.
Zmiana logo firmy
Zmiana logo firmy może być podyktowana różnymi czynnikami. Czasem jest to konieczność wynikająca z rebrandingu, czyli procesu, w którym firma zmienia swoją strategię wizerunkową, aby dostosować się do nowych realiów rynkowych. Rebranding to nie tylko nowe logo, ale i zmiana całego brandingu firmy, który może obejmować wszystko, od palety kolorów, przez komunikację wizualną, po misję i wartości marki.
Odświeżenie logo może być także wynikiem potrzeby unowocześnienia wizerunku firmy. Technologia i trendy zmieniają się z biegiem czasu, dlatego logo zaprojektowane dziesięć lat temu może wyglądać przestarzale. W takim przypadku, zamiast całkowicie zmieniać, warto rozważyć odświeżenie logo – subtelną modyfikację, która zachowa rozpoznawalność marki, ale jednocześnie nada jej nowoczesny charakter.
Logo - jak zaprojektować?
Odpowiedź na to pytanie nie jest prosta i wymaga przemyślenia wielu aspektów. Proces tworzenia logo jest zróżnicowany w zależności od potrzeb, jak i samej wielkości firmy. Tworzenie logo dla kwiaciarni w małym mieście będzie wyglądać zupełnie inaczej, niż projektowanie logo dla samochodów. Jedno, jak i drugie logo będzie ostatecznie spełniać swoje zadanie, jednak złożoność tego procesu będzie zróżnicowana. Również cena logo będzie się od siebie różnić.
Na rynku istnieje wiele generatorów obiecujących darmowe logo i w niektórych przypadkach ich użycie będzie uzasadnione, a czasami wręcz wskazane. Należy pamiętać jednak, że w takiej sytuacji nie będzie to niepowtarzalne logo, a generator nie dostarczy wysokiej jakości plików.